Toţi pacienţii care intră în Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central “Dr Carol Davila”, cu excepţia cazurilor care reprezintă o urgenţă medicală, sunt programaţi în prealabil fie online, fie telefonic, se arată într-o informare a unităţii medicale.“În vederea fluidizării fluxului de acces al pacienţilor în Spitalul Militar Central, flux pe care noi l-am anticipat că fiind unul masiv, ca urmare a ridicării restricţiilor de acces specifice perioadei de carantină pe fondul pandemiei cu virusul SARS-CoV-2, colectivul nostru a implementat mai multe măsuri menite a permite accesul tuturor pacienţilor la servicii medicale de calitate, având în acelaşi timp un înalt grad de siguranţă sanitar. În acest sens, în conformitate cu prevederile legale în domeniu, a fost implementat la nivelul întregului spital un sistem de programări online şi telefonice. Toţi pacienţii care întră în Spitalul Militar Central, cu excepţia cazurilor care reprezintă o urgenţă medicală, sunt programaţi în prealabil fie online, fie telefonic”, explică sursa citată.
Potrivit SUUMC, în momentul prezentării pacienţilor la punctul de control, după ce sunt legitimaţi şi se verifică faptul că sunt programaţi, li se permite accesul în incinta spitalului.
“Facem precizarea că legitimarea persoanelor care intră în Spitalul Militar Central se face în conformitate cu reglementările specifice Ministerului Apărării Naţionale, unitatea noastră fiind şi unitate militară în cadrul acestui minister”, se precizează în informare.
O altă măsură “menită să sporească gradul de siguranţă sanitară a pacienţilor, implementat începând cu această lună”, este dotarea acestora, atât celor internaţi în regim de spitalizare continuă, cât şi celor internaţi în regim de spitalizare de zi, cu brăţări de identificare, care conţin în mod codificat date despre identitatea bolnavului, secţia unde primeşte asistenţă medicală de specialitate, numărul foii de observaţie şi “alte date utile scopului menţionat mai sus”.
Conform SUUMC, în cazul pacienţilor internaţi în regim de spitalizare de zi şi care revin pentru analize, consultaţii, investigaţii paraclinice, etc. pe parcursul mai multor zile, la punctul de control din Calea Plevnei a fost implementată o linie de acces rapid, astfel încât, la prezentarea la spital, în urma scanării brăţării cu care pacientul a fost dotat la internare, accesul se face imediat fără alte proceduri de verificare, legitimare sau identificare.
“Măsurile luate s-au dovedit a fi salutare, în primele zile ale acestei luni, media pacienţilor programaţi fiind foarte aproape de 1.000 pacienţi pe zi, lucru care nu este uşor de administrat şi care poate fi în anumite intervale orare, relativ cronofag, raportat la aşteptările şi nerăbdarea pacienţilor. Tot în acest sens, pe fondul nivelului ridicat de adresabilitate al Spitalului Militar Central, fiind anticipat un aflux important de pacienţi în această perioadă, la nivelul conducerii unităţii au fost stabilite măsuri de modificare a programului, astfel încât pacienţii să poată fi primiţi în spital în intervalul orar 7,00 – 20,00, asigurându-se astfel, pe lângă distanţarea socială specifică perioadei pe care o traversăm împreună, şi un important grad de spaţiere în timp a pacienţilor”, se mai spune în informare.
Conform sursei citate, “în conformitate cu prevederile legale şi cu măsurile de protecţie specifice” acestei perioade, în prezent accesul aparţinătorilor este interzis în incinta Spitalului Militar Central. AGERPRES
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.