Primarul General, Gabriela Firea: „De sâmbătă se va circula pe pasaj Nicolae Grigorescu! Se fac ultimele teste folosind camioane de mare tonaj”

Social

Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu a fost finalizată. In aceste zile au loc ultimele teste dinamice ale podului peste râul Dâmboviţa, folosind camioane de mare tonaj.

Primarul General, Gabriela Firea: „Acest obiectiv de investitii se numara printre proiectele de infrastructura pe care le-am gasit, in 2016, complet blocate! Sambata, 11 iulie, acesta va fi deschis traficului rutier! Lucrările au început în urma cu zece ani, dar primele intenţii legate de acest proiect datează de acum 13 ani. Finalizam toate marile proiecte pe care le-am preluat în 2016.
În anul 2016, pentru acest obiectiv de investitii nu erau făcute exproprierile necesare, iar studiul de fezabilitate era prost întocmit şi nu ţinea cont de toate condiţiile din teren. Nu s-au luat în calcul nici măcar liniile de înaltă tensiune din zonă.
Am dispus relocarea tuturor reţelelor, finalizarea exproprierilor, întocmirea unui studiu de coexistenţă între Enel şi Transelectrica şi încheierea unui contract de proiectare şi execuţie prin care să se înalţe liniile de tensiune. De asemenea, având în vedere că din proiectul tehnic lipseau semaforizarea şi iluminatul public am contractat şi finalizat aceste lucrări. Prin deschiderea traficului pe acest pasaj mai facem un pas în ce ne-am propus: să unim Nordul cu Sudul Capitalei.”

Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu a presupus lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, construirea unui pasaj peste Dâmboviţa şi a două poduri la nivelul solului peste râu. Proiectul are o lungime totală de 2,4 kilometri, numai podul de 141 de metri fiind cel mai lung existent peste râul Dâmboviţa.

Lucrările la prima etapă au fost realizate de asocierea Delta ACM – Eurovia – Search şi au costat aproape 20 de milioane de euro.

Consilierul Primarului General, Marius Coaje: „Pentru a fi complet, acest proiect are nevoie şi de etapa a doua care înseamnă lărgirea la trei benzi pe sens a străzii Iuliu Haţeganu, între pasaj şi Calea Vitan. A fost întocmit studiul de fezabilitate, au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici şi s-a stabilit culoarul de exproprieri. Avem proiectul tehnic şi aşteptăm predarea unui teren de la Ministerul Apărării Naţionale”.

Noua arteră va avea o lungime de 1,3 kilometri, 6 benzi şi 3 staţii de autobuz. Lucrările se estimează că vor costa aproape 15 milioane de euro.

Ionel Pirpiliu, Delta ACM: „Primăria Capitalei ne-a ajutat foarte mult în deblocarea acestui proiect, în relaţia cu celelalte instituţii, cum ar fi Transelectrica. As vrea sa menţionez ca, de la Revoluţie, după pasajul Basarab, acest proiect e cel mai amplu realizat in Bucureşti: compus din două poduri şi un pasaj peste Dâmboviţa şi creionează un inel sud-est, vizavi de inelul sud-vest, făcut de Pasajul Basarab”.

Eugen Ghiţă, reprezentantul Consitrans, consultantul proiectului: „Pe lângă cele menţionate de constructor au fost alte probleme ale reţelelor de utilităţi din zona şi anume RADET, Enel care au avut o reţea de cabluri care a necesitat relocare. Obiectul principal a fost supraînălţarea reţelei Transelectrica, pe care, cu ajutorul Primăriei Capitalei, am reuşit sa îl realizăm! Am făcut şi studiul de coexistenţă între Enel şi Transelectrica, astfel încât, în decurs de 6 luni s-a realizat supraînălţarea, lucru care a permis finalizarea rampei pasajului şi darea în folosinţă a a întregului obiectiv”.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *