Primarul General, Gabriela Firea: Vom solicita din nou Guvernului transferarea centurii ocolitoare a Capitalei, astfel încât să o putem moderniza în regim de urgenţă !

Social

Solicităm de asemenea modificarea Codului Rutier astfel încât să se permită circulaţia autobuzelor pe liniile de tramvai. Această măsură va contribui decisiv la fluidizarea traficului

Vinieta Oxigen va intra în vigoare în lună martie, în primele două luni se vor organiza campanii de informare şi conştientizare a cetăţenilor

Primarul General, Gabriela Firea, a convocat astăzi, 9 decembrie, un comandament pentru adoptarea de soluţii ce vizează fluidizarea traficului în Capitală, în perioada sărbătorilor de iarnă. La şedinţa au fost convocaţi toţi responsabilii direcţiilor de specialitate din cadrul primăriei, dar şi cei ai Poliţiei Rutiere, STB, Poliţiei Locale a Municipiului Bucureşti.

Primarul General, Gabriela Firea: ” Am convocat Comandamentul pentru trafic, dedicat sfârşitului de an, când Capitala suferă şi mai mult din cauza aglomeraţiei.

În luna decembrie, potrivit specialiştilor, traficul creşte ca intensitate cu circa 20-25% fata de o lună obişnuita. Am luat măsuri suplimentare de fluidizare şi anii trecuţi, luăm şi acum.

Pe lângă faptul că bucureştenii se pregătesc de sărbători, rezolva probleme administrative pentru încheierea anului, se aprovizionează pentru zilele libere, se fac bilanţurile instituţiilor publice, Bucureştiul este aglomerat şi din cauza celor care vin din alte judeţe, în special cele limitrofe, pentru rezolvarea unor probleme şi pentru aprovizionare.

În Bucureşti circula zilnic aproximativ 1,6 milioane de autovehicule, la care se adauga alte sute de mii de maşini înmatriculate în alte oraşe.

Acest aflux din afara Bucureştiului generează blocaje care îi afectează atât pe cei care locuiesc în Bucureşti, cât şi în afara oraşului. Existenţa unei Centuri ocolitoare moderne ar avea efecte vizibile pentru reducerea aglomeraţiei, dar am constatat cu tristeţe că nu s-a înregistrat nici un progres în ultimii ani.

De aceea, în următoarea şedinţă voi solicita Guvernului, din nou, alături de colegii din CGMB, să transfere Centura Capitalei la PMB.

De asemenea, solicităm Parlamentului să aprobe modificarea legislaţiei rutiere astfel încât autobuzele să poată circula pe linia de tramvai. Aceste modificări vor permite crearea de benzi unice pentru autobuze şi vor contribui la fluidizarea traficului”.

Primarul General, Gabriela Firea, a mai explicat că o altă situaţie care afectează grav traficul în Capitală este tranzitarea oraşului de către trenuri de marfă la ore de vârf, un exemplu concret fiind zona Petricani/ Andronache unde bariera este coborâtă la trecerea de cale ferată în perioade care depăşesc uneori 30 de minute, timp în care trece o singură garnitură de tren:

„Am transmis Ministrul Transporturilor şi directorului CFR o scrisoare solicitându-le să ia măsuri. Anul trecut, ca urmare a unei sesizări similare, au fost dispuse măsuri de temporizare în staţiile adiacente, în special pentru trenurile care circulau între orele 06.30-9.30 şi 17.00-19.30 sau de îndrumare a trenurilor de marfă pe linia de centură. Aceste măsuri au avut efecte benefice, dar am constatat că în ultima perioadă nu se mai aplică”.

Campanie de informare pentru vinieta Oxigen

Edilul Şef a mai explicat că, în ceea ce priveşte vinieta Oxigen se va demara o campanie de informare a cetăţenilor care vor putea să îşi procure vinieta prin SMS, online – prin Administraţia Străzilor, din benzinării sau pay-point: „Am decis împreuna cu colegii de la Direcţia Transporturilor să propunem Consiliului General, în următoare şedinţa, ca lunile ianuarie şi februarie să fie de informare şi conştientizare, iar etapa de amenzi, dacă va fi cazul, să înceapă la 1 martie”.

330 intersecţii în Sistemul inteligent de management al traficului

În cadrul comandamentului, Primarul General, Gabriela Firea, a mai amintit măsurile implementate de Primăria Capitalei pentru fluidizarea traficului rutier.

Una din aceste măsuri o reprezintă semaforizarea inteligenta.

Primarul General, Gabriela Firea: „. Sistemul de semaforizare inteligentă a fost preluat, în vara lui 2016, cu 170 de intersecţii în sistemul de management inteligent al traficului, din totalul de 450 de pe raza Municipiului Bucureşti, realizate în decursul a 10 ani. În prezent, sunt introduse 230 de intersecţii funcţionale în Sistemul de semaforizare inteligenta. Până anul viitor, vor putea fi introduse 330 intersecţii în Sistemul inteligent de management al traficului. O intersecţie inteligentă poate să cuprindă între 4 şi 60 de semafoare. Anul acesta au fost montate 600 de semafoare noi, 200 de stâlpi, 77 de camere video, peste 300 de dispozitive acustice pentru nevăzători la trecerile de pietoni semaforizate, precum şi 674 bucle inductive pentru contorizarea traficului şi şi a fost instalată fibră optivă în lungime de peste 25,5 km”.

Ajustarea timpilor de semaforizare

Un alt program vizează îmbunătăţirea detecţiei şi managementului traficului din Capitală prin instalarea, într-o primă fază, a unui număr de 15 camere cu senzori de detecţie.

Dispozitivele, denumite TrafiCam, identifică şi contorizează autovehiculele care se deplasează într-o intersecţie. Datele înregistrate sunt transmise apoi către Sistemul de Management al Traficului Bucureşti, care ajustează dinamic timpii semaforici.

Mai exact, semaforul va afişa culoarea verde pentru o perioadă mai mare de timp pe direcţia cea mai aglomerată, pentru a permite traversarea intersecţiei unui număr cât mai mare de conducători auto.

În etapa următoare, toate cele 70 de camere de acest tip, instalate în anul 2008, vor fi înlocuite.

Un alt proiect aflat în derulare este cel privind prioritizarea în trafic a transportului public, prin realizarea unui sistem alternativ de comunicaţii prin GSM, respectiv integrarea sistemului de management al traficului – în care sunt înrolate intersecţiile semaforizate – cu sistemul GPS instalat pe vehiculele STB.

Edilul Şef a mai reamintit totodată faptul că preţurile legate de semaforizare sunt cu 30% mai mici decât preţurile fostului operator, care asigura mentenanţa în 2014. De exemplu, o licenţă de integrare era 50.000 euro, iar în prezent este 1.700 euro. Compania Municipală Managementul Traficului Bucureşti S.A., înfiinţată de Primăria Capitalei, oferă servicii pentru gestionarea sistemului de management al traficului la preţuri şi de 25 de ori mai mici decât oferea compania cu care avea contract municipalitatea.

Suplimentarea echipajelor de Poliţie Locală din intersecţii

Primarul General, Gabriela Firea: „. După cum ştiţi, Poliţia Locală nu poate acţiona în nicio situaţie pentru a dirija traficul rutier decât cu aprobarea prealabilă sau sub coordonarea structurilor Poliţiei Române.

De la preluarea mandatului, am solicitat Poliţiei Locale să se implice mai mult în această colaborare.

Astfel, numărul poliţiştilor locali care desfăşoară activităţi pe linia circulaţiei pe drumurile publice – fluidizare, constatare şi aplicare sancţiuni contravenţionale a crescut de la 26 de poliţişti locali în 2016 (adică 9% din totalul efectivelor din structura de Ordine Publică) la 127 poliţişti locali în 2019 (adică 58% din totalul efectivelor din structura de Ordine Publică). Menţionăm faptul că aceste efective acţionează în schimburi.

Am luat legătura cu primarii de sector şi pe colegii de la brigada rutieră pe care i-am rugat să mobilizeze politiile locale de sector şi să degajeze marile bulevarde de autoturismele parcate ilegal, de cele care blochează benzi întregi de circulaţie sau chiar mijloace de transport în comun”.

Suplimentarea mijloacelor de transport în comun

În cadrul comandamentului Gabriela Firea a solicitat STB să analizeze şi să realizeze grafice de parcurs adaptate acestei perioade, prin suplimentarea maşinilor pe rutele aglomerate.

De asemenea, Administraţia Străzilor şi Compania Municipală Managementul Traficului au 24/ 24 echipe operative în teren, care sunt pregătite să intervină în cel mai scurt timp în cazul unor defecţiuni a semafoarelor.

Edilul Şef: „Am luat măsuri temporare, punctuale, însă luăm şi măsuri de fluidizare a traficului cu efecte pe termen mediu şi lung, iar aici amintesc:

Modernizarea transportului public – Parcul auto al STB a crescut considerabil în ultimii 3 ani: ne-am asumat achiziţionarea a 830 de noi mijloace de transport STB, pentru care au fost alocate sume consistente, în valoare de 474 de milioane de euro, provenite din bugetul local şi din fonduri nerambursabile – fonduri europene nerambursabile şi fondul pentru mediu. Realizăm acest tip de investiţie pentru a creşte calitatea transportului public.

Circula deja în trafic 400 de autobuze noi, moderne, iar 130 de autobuze hibrid Mercedes Benz vor ajunge la Bucureşti în primăvara anului viitor, după ce am atribuit licitaţia în acest an. Conform graficului de livrare, în intervalul mai-octombrie 2020 se vor livra câte 20 de autobuze hibrid pe lună, 9 autobuze în luna noiembrie, în luna aprilie fiind livrat un 1 autobuz prototip. Alte 100 de autobuze electrice sunt în procedură de achiziţie

În ceea ce priveşte achiziţia a 100 de troleibuze şi 100 de tramvaie, Primarul General, Gabriela Firea a explicat: „De asemenea, achiziţionam 100 de troleibuze – pentru care Tribunalul Bucureşti a respins pe 2 decembrie contestaţia. Conform legii, se aşteaptă termenul legal de 10 zile, pentru semnarea contractului. Termenul limită este 24 decembrie. Pentru cele 100 de tramvaie aflate în procedură de achiziţie, aşteptăm soluţionarea contestaţiei la CNSC.

Un alt proiect pilot derulat în premieră de Primăria Capitalei şi care a avut rezultate peste aşteptări este autobuzul şcolar care deserveşte cea mai mare şcoală din Bucureşti, Scoala nr. 195, unde învaţa 2.500 de elevi. Proiectul are ca scop să contribuie la descongestionarea traficului în zonă şi la reducerea poluării precum şi de a veni în sprijinul părinţilor, pentru a nu mai folosi autoturismele personale la orele de vârf.

Potrivit datelor din luna noiembrie, rezultatele sunt peste aşteptări, media zilnică fiind de 1100 copii care folosesc acest mijloc de transport. Dacă jumătate din ei erau aduşi de părinţi cu maşina, înseamnă că în zona respectivă circulă în medie, zilnic, cu 500 de maşini mai puţi”.

Aplicaţia info STB ajuta călătorii să-şi planifice rutele

Primarul General a mai vorbit şi despre aplicaţia Info STB pentru smartphone, prin intermediul căreia oricine îşi poate alege traseul şi poate avea informaţii în timp real despre mijloacele de transport aflate în traseu: „De la lansare, aproape 120.000 de persoane au descărcat aceasta aplicaţie şi sunt 15.000 de căutări rute în timpul săptămânii şi o medie de 10.000 în weekend.

La aproximativ 8 luni de lansare, în aplicaţie a fost integrat şi operatorul de transport Metrorex, iar până la sfârşitul anului se va putea plăti călătoria cu mijloacele de transport STB, direct din aplicaţie, prin SMS, vor fi adăugate punctele de vânzare a cardurilor de călătorie etc”.

Deblocarea proiectelor de infrastructură contribuie la fluidizarea traficului

Primarul General, Gabriela Firea: „Am deblocat proiecte de infrastructură importante, menite să descongestioneze traficul rutier, printre care:

Lucrările de lărgire la 4 benzi a Şoselei Fabrica de Glucoză au fost relansate în actualul mandat, după ce, anterior, au stagnat timp de 6 ani. În câteva zile redăm circulaţiei cele 2 benzi nou construite şi se mută lucrările pe cele 2 benzi vechi, pentru decopertare şi asfaltare. Lucrările vor fi gata la începutul anului viitor.

Proiectul din zona Ciurel a fost iniţiat în urmă cu 12 ani, iar proiectul a fost preluat cu un grafic de execuţie de 10%, iar în prezent, prima etapă e realizată în proporţie de peste 90%. Lucrările sunt în stadiul final, după care urmează să începem testele pe pod, pentru a-l reda cât mai curând circulaţiei. Pentru a doua etapă, în prezent, se lucrează la elaborarea Proiectului Tehnic şi a fost definit culoarul de expropriere.

S-au făcut economii importante pentru că a fost refăcut coridorul de expropriere: în proiectul iniţial erau afectate 200 de clădiri, iar noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile pentru expropriere.

Pentru lucrările la Pasajul suprateran de la intersecţia străzilor Doamna Ghica cu Şoseaua Colentina, a început relocarea şi modernizarea reţelelor de utilităţi. Am semnat în septembrie autorizaţia de construire, după ce în primăvara am semnat contractul pentru proiectare şi execuţie cu Trustul de Clădiri Metropolitane. Proiectarea a durat trei luni, aşa cum am promis, şi, conform contractului, lucrările se vor finaliza în 12 luni – la începutul sezonului rece 2020.

Pentru proiectul Prelungirea Ghencea, au fost realizate procedurile de expropriere, s-au finalizat demolările pe primul tronson (Braşov-Râul Doamnei) şi încep lucrările. În septembrie am semnat contractul de execuţie a lucrărilor cu Trustul de Construcţii Metropolitane şi am semnat ordinul de începere a lucrărilor.

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Trustul de Construcţii Metropolitane realizează lărgirea la 4 benzi, linie de tramvai, trotuare pt pietoni, spaţii verzi, piste de biciclete, sistematizare pentru circulaţia autovehiculelor în zonă, plus park and râde – 400 locuri, pentru cetăţenii din Ilfov, iar Guvernul, prin CNAIR – lărgire Centura la 4 benzi, executare pasaj peste linia de centură. Stadiu – zero !

Pasaj Andronache Petricani – A fost finalizat Studiul de Fezabilitate, se lucrează la întocmirea caietului de sarcini pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor. Pentru a putea aloca sumele necesare demarării lucrărilor este necesară preluarea terenului din proprietatea CJ Ilfov”.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.